افکار ناشناخته ی من

فعلا که هستیم؛ دنده نرم هر آن‌چه پیش آید.

خواهانه حق برابر دختر و پسر🙋‍♀️

/ بازدید : ۱۱۴

امشب یه خورده عصبیم ،ناراحتم و شاید این ناراحتی ناشی از اونه که نگرانه آیندم.بعضی وقتا وقتی آدم با یه سری از ادما برخورد میکنه فقط دوست داره به طرف بگه :((حرف نزن، دهنتو ببند خفه شو.حرف نزنی نمیگن لالی))

واقعا نمیدونم این طرز فکرای مزخرف چیه چراهمه چیز یه جورایی جنسیتی شده.چرا پسرا میتونن برن جلو بگن طرفو دوست دارن ولی ما دخترا تا دلمون یه جا گیر میکنه باید سکوت کنیم تا بلکه فرجی بشه اون طرف مارو ببینه و خب شایدم همه خوش شانس نباشن و این فرج شامل حالشون نشه،و خلاشه همش میگن دختر پیشنهاد بده یه جوریه یا پسرااز دخترایی که پیشنهاد میدن بدشون میاد و تصوره درستی ازش تو ذهنشون درست نمیکنن.

من سوالم اینه چرا ؟؟!مگه ما دخترا دل نداریم حقه انتخاب نداریم؟؟

چرا دیده جامعه واقعا اینجوریه؟چرا حقه هر چیزیو به پسر میده ولی به دختر نه؟؟!!

مثلا مسرا میتونن دوچرخه سواری کنن ،موتور برونن ولی مادخترا نه 

چرا اوناا هر وقت تا هرساعتی بیرون باشن کسی کاری به کارشون نداره و نمیخواد جواب پس بدن کجا بودن ولی برای دخترا وظیفس که جواب پس بدن(البته بگم بستگی به رفتاره خانواده ها هم داره بعضیاشون واقعا  جوری برخورد میکنن که تبعیضی میش نیاد و این خیلی خوبه)

یه وقتایی واقعا دلم میسوزه واسه اینکه دخترم و این جامعه داره تمام تلاششو میکنه که قدرتو بده به پسرا میگه بهترین راننده ها مردانو چمیدونم از این حرفا،راستش هنوز نمیدونم ولی یه وقتایی حس میکنم با پسرا رقیبم و دارم رقابت میکنم و این حرفارو که میشنوم واقعا باور میشه تو میدونه مسابقم و دارم با پسرا مسابقه میدم

 

واقعاچرا برابری نیست چرا ؟؟؟!!!

چرا این پسرا که ادعای دوست داشتنشون میشه خیلیاشون دخترو بخاطره شخصیتش نمیخوان و به شکل ابزار بهش نگاه میکنن وبعد خیلی راحت میندازنش دور؟؟؟

واقعا خیلی وقتا واسم سواله که این چه عشقو دوست داشتنیه که بعد از گذراندونه بیشتر لحظاته زندگیت با یه نفر و این همه خاطره راحت میتونی بگذریو فراموش کنی؟؟؟اصلا اسمش عشقه ؟؟از اول عشق بوده؟؟بنظرتون اگه عشق واقعی باشه اصلا تاریخ انقضاش تموم شدنیه؟من که اینطوری فکر نمیکنم

اصلا چند درصد از پسرا و مردا هستن که قبل از اینکه شروع کنن یه رابطه رو به عواقبش فکر میکنن؟به اینکه ممکنه ضربه ای به طرفه مقابل وارد کنن فکر میکنن؟؟و چنددرصدشون سره قوله مردونه همیشه موندشون وایمیسنو رفیق نیمه راه نمیشن؟؟

اومدم بگم وارده رابطه شدن آسونه اما حفط کردنش و خوب جلو بردنش اینکه کسی توش صدمه نبینه و رعایت خط قرمزا آسون نیست.وابسته کردنه یه آدمه دیگه به خودت شاید راحت باشه ولی دل کندن و رفع وابستگی خیلی خیلی سخته همونطور که خیلی از دخترا از پسش برنمیان و بعداز تموم شدنه رابطه دست به خودکشی میزنن.

ببینید تویه رابطه دیگه یه نفر نیستید دو نفرید از وقتی شروعش کردید شدیددونفر و باید شادیاتون ناراحتیاتون رو باهم تقسیم کنید و تصمیمایی که میگیرید با همفکریه دونفرتون باشه نه یه نفر تنها.

نمیدونم ولی پسرای این دوره زمونه رو که میبینم خیلی نگران میشم جون اصلا مرد زندگی نمیتونن باشن نمیشه بهشون تکیه کردو تاسف میخورم .با خودم فکر میکنم اصلا بینشون مرد پیدا میشه؟اصلا کسی کهمحکم باشه و بشه بهش تکیه کرد پیدا میشه؟یا همه از دم رفیق نیمه راهن نمیدونم واقعا.

 تا قبل از کنکور با جامعه و بیرون و کلا مردم ارتباطی نداشتم و کله فکرو ذکرم متمرکز رویه هدفمو و آیندم بود.بعد رفتم دانشگاه خب بیشتر تو اجتماع قرار گرفتم ترسام خیلی بیشتر شد و الان واقعا دلم برا قبل از کنکور و اون زمانی که دغذغم فقط کنکور بود و پیشه خونوادم بودم امنیتم تضمینه تضمین بود تنگ شده.

الان هر لحظه که پامو میخوام بزارم بیرون هزارتا استرس و دلهره هست.و خب دختر آبروش خیلی حساس تره.البته این دیدگاهم باز این جامعه کوفتی ایجاد کرده که اگر یه دخترو پسر رابطه داشته باشن همه دختره رو با دیده بد میبینن ولی پسره رو نه و میگن هر کاری کنه پسره و من از این حرف متنفرم و میگم هردو باید برابر باشن اگه رابطه داشتن خطاس پس برای هم دختر و هم پسر باید خطا باشه و هردو باید به یه اندازه مجازات بکشن.

ولی واقعا با این وضعی که پیش اومده دلم میخواد بدونم اصلا مرد تو این جامعه پیدا میشه ،کسی که دوسخ داشتنش ادعا نباشه عمل باشه ،کسی که علاوه بر دله خودش به دله دخترم فکر کنه ،کسی که سعی نکنه به کسی که دوسش داره صدمه ای وارد کنه .یکی که حرفاش در حده حرف نمونه فقط عملم باشه،یکی که وابستگی رو که نشونت میده وابسته موندنم نشون بده. وقعا حس میکنم مرد واقعی واقعا کمیاب شده.

 

 

 

واقعا چنددرصد از پسرا به همی این چیزا فکر میکنن قبله رابطه و اینجورین ؟؟؟!!🤔

 

 

۱۶
Little Pumpkin
۲۵ خرداد ۰۴:۰۰

پیدا میشه.

چند درصد؟ نمیتونم حدس بزنم اما پیدا میشه...

راجب پیدا شدنش مطمعنم! 

پاسخ :
امیدوارم واقعا😥
Captain Levi Ackerman
۲۵ خرداد ۰۵:۳۷

برا ما هم سواله(این همه "چرا...." ها) 😐

خب

فکر کنیم بعضیاشونو :(

"چرا اوناا هر وقت تا هرساعتی بیرون باشن..." : به خاطر پسرایی که بیرونن(دیگه توضیحشو همه میدونن)

 

"مثلا مسرا میتونن دوچرخه سواری کنن ،موتور برونن ولی مادخترا نه" : دلیلی فکر نکنم داشته باشه 😑 فقط امیدوارم برداشته بشه(ولی کم و بیش میبینم ها(دوچرخه سوار و موتور سوار خانم))

 

"پسرااز دخترایی که پیشنهاد میدن بدشون میاد و..." : خب ما دوست نداریم هلو بپره تو گلو. دوست داریما، ولی میدونیم همچین چیزی برای ازدواج بدرد نمیخوره(از این دوستی های چند ماهه تا چند ساله و بعد کات)🤷‍♂️ باید به زور بدست آوردش. کمیاب باشه. میشه الماس و ماسه دریا رو با هم مقایسه کرد

برای الماس باید جون کند! ولی ماسه دریا...(و کلا توی دنیای بدون انسان ها، حیوانات با رقص و دلبری آقان رابطشونو شروع میکنن فکر کنم. و همه حیوانات نر از ماده های همون نوع خوشگلترن بجز آهو :| )

 

"چرا دیده جامعه واقعا اینجوریه؟" : در طی سال ها همینطوری رشد کرده دیگه😔 یهو نمیشه اصلاحش کرد

 

"چرا حقه هر چیزیو به پسر میده ولی به دختر نه؟؟!!" : ما پسرا نمیتونیم مادر بشیم که 😐 تازه سربازی هم میریم که 😐(ولی خداییش نمیدونم چرا دیه زن، نصف دیه مرده :| )

 

"چرا این پسرا که ادعای دوست داشتنشون میشه خیلیاشون دخترو بخاطره شخصیتش نمیخوان و به شکل ابزار بهش نگاه میکنن وبعد خیلی راحت میندازنش دور؟؟؟" : (سکوت)(خودم نه کسی رو دوست دارم. نه اهل اینکارا باشم😂☠💀)

 

"اصلا اسمش عشقه ؟؟از اول عشق بوده؟؟" : رک و راست بگم؟ : هوسمون زیاده :| عقل رو هم میپرونه. بعد از از بین رفتن هوس، متوجه بدی ها و زشتی ها میشیم(یعنی حین هوس : ساحره رو فرشته میبینیم(تامام😐))

و راستی. عشق و هوس رو زیاد قاطی میکنیم...

 

حرف آخر: یه سلاح برای خودت بگیر بعد باهاش برو بیرون

یدونه نه

چنتا بگیر

اسپری فلفل و چاقو و شوکر 

 

Captain Levi Ackerman
۲۵ خرداد ۰۵:۳۷

یزره بیشتر مینوشتم، از متن پست بیشتر میشد 😂

پاسخ :
اره واقعاا انگار بیست سوالی نوشتم و تو جوابه بیستا سوالو دادی😅
شیفته گونه
۲۵ خرداد ۱۰:۵۳

چه بگویم؟:((

خانم ایکس (x)
۲۵ خرداد ۱۲:۵۴

واقعا چرا ما نمیتونیم ابراز احساسات کنیم چرا نمیتونیم هرجا که دوست داشته باشیم بریم واقعا افکار مردممون قدیمه چرا فکر میکنن دختری که با پسر حرف بزنه حتما یه ریگی به کفشش هست واقعا متاسفم برای خودم که دخترم

پاسخ :
منم همینطور:((((
گلی یاس
۲۵ خرداد ۲۰:۲۶

ببین این مسئله خیلی ریشه ای شده و واقعا نمیدونم چطوری میشه این مشکلو حل کرد ...

ولی خب هنوز هم میشه مرد واقعیو پیدا کرد 

پاسخ :
اره شاید بشه و شاید واقعا مرد واقعی وجود داشته باشه اما بنطره من عشق آمدنیه نه جستنی 
فتل فتلیان
۲۵ خرداد ۲۰:۴۰

وقتی وارد دانشگاه شدم بکل دید منم تغیر کرد 

اوووم خب یه سری از این موارد که نابرابری حساب میشه دیگه طبق قانون و فرهنگ اینجا جا افتاده و خلافش عمل کردن یجور نقض و تو چش بودنه ! نمیگم درسته یا غلط ولی خب واقعا یه سری از محدودیتا دیگه واقعا مسخره هست 

شاهد بسیاار بسیار رابطه ها بودم چه پسر و چه دختر که یه طرف آسیب دیده و کمتر پیدا میشه اون رابطه دو طرفه معمولا یکی عاشقه و اون نقر مقابل فقط از روی دید ابزاریه یا جنسی و تامام و گاها این نگاه دو طرفه هست که این رابطه اصن دیگه نابووود 

واقعا من هنوز این دل کندن اسون و وابسته نشدن ادمارو نمی تونم درک کنم !

ببین خب دقیقا همین دید و نظر رو هم من نسبت به دخترا دارم و واقعا توی هر دو جنس این مدل هست 

ولی خو من آی ام از همون پسرا 😁 هر چند تعریف از خوده ها 😅

یه روز همون افسون بم گفت اگه دختری اومد سمتت دختر خوبی نیست ، و این دید خود یه دختر بود نسبت به هم جنساش 

اوووم من خودم شخصا گاها بقول نخ دادن بوده ولی اینکه دیگه بیاد ابراز کنه رو ندیدم ولی خب دیگه یه سریا یجوری میرسونن به طرف و بش میرسن ( خیلییی سیاست ) اینو دیدم به چشما 

ولی خب میدونی به عنوان یه پسر باید بگم طبق دیده هام از دوستام و اطرافم ، پسرا وقتی اون ابراز احساسو از طرفه دختره دریافت میکنم و... ته عوضی بازیشون رو بخرج میدن 

ببخشید تیکه تیکس و یه انسجام نداره تا نوشتمش چندبار هعی رفتم و اومدم 🤦🏻‍♂️

پاسخ :
هی کجا رفتیو اومدی؟😂🤦🏻‍♀️
منظورت از وبرفتی بیرون باز دوباره اومدی؟؟
خب بگم واقعا از کجا معلوم که اون دختری که پا پیش میزاره و به پسره پیشنهاد میده واقعا دختره بدی باشه یا واقعا پسرو دوست نداشته باشه؟
اصلا مگه ما دل نداریم حقه انتخاب نداریم؟؟
یه وقتایی واقعا دلم میگیره از اینکه دخترم وخیلی جاها باید سکوت کنم😥
فتل فتلیان
۲۵ خرداد ۲۱:۰۷

هعی تلفنی به زنگ در می امد و میرفتم و می آمدم 😂

بله بله من که کامل حقو به شومو میدم ولی کلیت هارو گفتم فقط 

☹🥺

پاسخ :
خیلی ممنون که حقو به من میدید سپاس😊

تلفن چی شدن تو خونه هم شغله بدی نیستااا😅😅
فتل فتلیان
۲۵ خرداد ۲۱:۱۸

یور ولکام 😊 من همیشه طرف حقم 

بهله 🤣🤣😅

پاسخ :
خوبه منم همیشه تو جبه حقم🤝😅
فتل فتلیان
۲۵ خرداد ۲۳:۰۲

😂😂😂😂😐

دست بزن !!! من نزدم کسیو اصن که 😅

پاسخ :
پس این استیکره  یعنی چی👊🏻؟🤔

افرین چون دعوا و کتک کار یاصلا خوب نیست ادم باید با صحبت کردن مشکلاتشو حل کنه😅
فتل فتلیان
۲۵ خرداد ۲۳:۱۲

بهله بهله 😅😁

نه نه اون بزن قدشه ، با زدن مشت ها به هم اعلام موافقت میکنم 😁

پاسخ :
چه جالب😅😂اعلام موافقت به زبانه شکلکیم یاد گرفتم
فتل فتلیان
۲۵ خرداد ۲۳:۲۸

😁😅😂😂 

اقا مشت فرستادم دیگه کتک نیست😁

پاسخ :
خب مشت زیر مجموعه کتک حساب میشه دیگه😂🤦🏻‍♀️
فتل فتلیان
۲۵ خرداد ۲۳:۳۷

😂🤦🏻‍♂️

حالو مال منو زدم قدش حساب کن خب 😂😁

پاسخ :
باشه حالا به بزرگواریه خودم ببخشش میکنم و کوتاه میام😂🤗
فتل فتلیان
۲۵ خرداد ۲۳:۴۱

😂😂😂😅🤦🏻‍♂️

بهله بهله😅

اقا پسر
۲۶ خرداد ۱۸:۲۰

همون لحظه ای که تیتر رو دیدم

حدس میزدم قراره پست یه نفر رو بخونم که

از حصاری که جامعه ایجاد کرده گلایه کنه...

خب همه اینا تقصیر خودته /:

تمام!

حالا چرا؟

از اونجایی که امتحان دارم وقت توضیح دادن ندارم ... امکان دنبال کردن وبلاگتم که برداشتی ...

جزو پیوندهام میذارمت تا سر وقت بیام توضیح بدم

پسرک تنها
۲۸ خرداد ۰۲:۰۴

ی جمله نسبتن معروف هس ک میگ:مرد بودن رو با مذکر بودن اشتب نگیرین...!!کوچه و خیابون پره از مذکرایی ک حرمت مرد رو از بین بردن...!!!

مشکل دخترا اینه ک عاشق پسرای بد میشن...این ی حقیقته...!بعد ک مث بقیه ولشون میکنن هم شروع میکنن ب حرف زدن راجب اینک همه پسرا بدنو همه پسرا مثه همن...!!
درحقیقت شوما گول میخورین و با چن کلمه حرف خام میشین...! 

----------

و اینک شاید بعضی جاها یا خیلی جاها در حق دخترا ظلم میشع اما این دلیلش ی سری فرهنگه ک در گذر زمان هنو نتونسته خودش رو با واقعیت جامعه امرو تطابق بده و شده بلای جون جوونا....!!!

تنها راه کارشم صبره

--------

عاها راسی....ی لحظه فک کن ک ب ی پسر علاقت رو نشون بدی ولی با پاسخ منفی ش روبرو شی...حرمت و غرورو همه چیت برباد میره...

مشکلی نداره ها اما تا دلت بخواد عواقب داره حتی درصوورت مثبت بودن نظر پسره...!!

پاسخ :
بله کاملا کاملا متوجه حرفاتون شدم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان